4.07.2015

Meis Gezisi, Kastellorizo

Kas`a her gidisimde bana uzaktan goz kirpan kucuk yunan adasi Meis`i ziyaret etme sansini nihayet yakaladim. Schengen vizemizin olusunu bahane ederek bu minik adanin yolunu tuttuk.
Kas`in merkezinde Meis adasina tur duzenleyen bir cok acenta bulunmakta. Schengen`i olmayanlar dert degil  kisa sureli yunan adalari vize alimi da sagliyorlar. Adaya varis 30dk suruyor. Ha unutmadan acenta olarak biz Kahramanlari tercih ettik. Tavsiye ederim.

Meis` e Neden gidilir?

Foca`yi andiran bu kucuk kasabada yapacak hic bir sey yok bastan soyleyeyim. Bir kac taverna o kadar. Ancak Yunanlilarin ev cephelerine verdigi onemi biliyoruz. Hatta bu konuda devlet yardimda da bulunuyor evlerinin dis cephelerini boyasinlar diye. Turist cekmenin bir yolu ki bence dogru yapiyorlar. Bu sebepten Meis adasinda sirin ve renkli bir cok evin ve sokagin onunde fotograf cekilebilirsiniz. Yunan adasi havasini bir nebze almak isterseniz de tavsiye ederim. Lakin tam kafa dinlemelik bir yer.

Bilmekte Fayda Var

Halkin cogu Turkce biliyor. Adanin suyu Rodos`dan tankerle geliyor bu yuzden sularina saygi. Ruzgarli bir ada,  aksam serinligi icin uzerinize bir seyler almakta fayda var. Minik bir duty Free`si var. Ama calisma saatlerini kontrol edin.

Plaj

Meis`e adim atar atmaz plaj konusu kafamizda soru isareti oluyor ama biraz ilerleyince turlar goruyoruz. Minik bir tekne ile St George adasinin yolunu tuttuyoruz. Yolculugumuz maksimum 5dk suruyor. Motorda biraz islaniyoruz ama sikayetci degiliz. Pusetlerle bunu yapmanin delilik oldugunu dusunup gulup geciyoruz. Bu isin maliyeti ise adam basi 6 eur oluyor.
Vardigimiz minik adacik bize Yunanistan`da oldugumuzu beyaz minik bir sapeli ile hissettirmeyi basariyor.  Motora bindiginiz amcanin telefon numarasini almayi unutmayin cunku plajdan ayrilmak icin kendisini aramaniz gerekiyor.

Yeme -Icme

Aksam bir cok taverna icinde Lazarakis`in yerinde guzel bir masa kapiyoruz. Muhabet edince anliyoruz ki mekan sahibi komsumuz meger bir ara Sultanahmet`de yasamis. Greek salad allahin emri ismarliyoruz, akabinde kalamar  geliyor ama bildiginiz kayis kimseden not alamiyor. Cim cim karidesler ise bu adada kabulu yeniyor. Cekirdek gibi citir citir yiyorsunuz. Masada arkadaslar bizim tereyagli cimcimi ovseler de ben bu halini de sevdim dogrusu. Ortaya gelen levrek ise sosu sayesinde herkesden tam not aliyor. House wine saraplari  guzel. Fiyatlar ise , Kas`da Bahce balik`da odeyeceginiz turden. Nitekim euro...

Konaklama

Burasi huzura ereceginiz bir yer bana 2 gunden fazlasi zarar ama sizi bilemem.  Pansiyon ve butik otel mevcut.