15.08.2013

Santorini


santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini

ETS Tur'un 2. rotası olan Santorini adasına  öğleden sonra 2 gibi varış yaptık. Arzu eden extra tur'da satın alabiliyor kişi başı 60eur. Ancak iyi bir araştırma yapmışsanız ve yurtdışı deneyiminiz varsa gerek yok bu turlara. Çok daha hesaplıya getirebilirsiniz.


santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Teleferikten bir görüntü
 Santorini volkanik bir ada. Volkanik patlama sonucu adanın bir kısmı kopmuş ve bu kopmuş ucurum olan bölgeye kurmuşlar o fotoğraflara konu olan beyaz köyleri. Dolayısıyla adanın bir kısmı ucurum bir kısmı deniz seviyesinde düşünebilirsiniz.
 Cruise gemileri adaya yanaşamıyor. Açıkta botlara binerek varıyorsunuz. 4eur karşılığında teleferik ile adanın merkezine ulaşmak mümkün. Diğer alternatif ise sayamacağım kadar çok basamakları olan merdivenler...Arzu eden o merdivenleri eşeklerle çıkabilir ancak  koku dayanılmaz.

Tavsiye;  Adada gezeceğiniz noktalar arasındaki mesafe yaklaşık 20km civarında. ATV, motosiklet ve araba kiralamanızı öneririm. Teleferikten çıktıktan sonra ana caddeden sağa doğru yürüdüğünüz de bir sürü araç kiralama yerleri göreceksiniz. 40eur ortalama bir araç kiralayabilirsiniz.


Plajlar
  • Kamari Plajı - tesis mevcut
  • Perissa Plajı-tesis mevcut
  • Red Rock Plajı- Diğer iki plajdan farkı volkanik bir plaj olması. Farklı bir doğası var.
Santorini denizinden çok bir şey beklemeyin. Deniz dalgalı ve kumsalda volkanik yapısından ötürü siyah kum hakim.
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Kamari Plajı
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Kamari Plajı
Santorini'de Nereye Gitmeli?
  • Santorini'ye konu olan o güzel fotoğrafların mekanı Oia ( ia diye okunuyor)  Teleferikten arabayla yaklaşık 10km.
  • Teleferiğin olduğu merkez bölge ise Fira. Gezi olarak önceliğiniz Oia olmalı. Fira'yı daha çabuk gezeceksiniz.
  • Hamilelikten dolayı yapamadığım ve içimde uhde kalan, Santorini'de yapılması gereken şarap tadım evlerine gitmek! Volkanik yapısı itibariyle şarapların tadının çok orjinal olduğu söyleniyor. Kamari'den Oia'ya giderken yol üstünde rastlamanız mümkün.
  • Yapılması gereken diğer bir şey ise Oia'da gün batımını izlemek! Kastro restuarant'da içkinizi  manzara ya karşı yudumlayın.
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini

Santorini, Mykonos adasına göre daha dingin bir tatilden hoşlananlara hitap ediyor. Lüks butik otellerindeki enfes manzara, dar uzun sokakları, beyaz ambiansı ve mavi kubbeli kiliseleri... Buraya bir daha özel bir kutlama için geleceğimize söz verdik eşimle...

santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini

santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Gün batımını izleme noktası
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Adadaki alternatif ulaşım şekli.
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Fira'da gün batımı saatleri
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Açıktaki cruise gemimiz
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Fira Çarşı
santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini

 Santorini ve mykonos gibi ünlü yunan adalarında yemekler aynı avrupa gezisi maliyetinde. Gemide her ne kadar tam pansiyon olsa da yöresel tatları denemek istiyor insan.
Lezzet ve mutfak bizimkilere çok fazla benziyor. Karşılıklı bir etkileşimin olduğu açık.

Yunanlıların en çok peynir merakını sevdim. Peyniri bir çok yerde kalıp kalıp kullanıyorlar. Saganaki peyniri ve greek salad (yunan salatası) klasik lezzetlerinden. Tzatziki ( cacıki) ise bizdeki susuz cacık. Ouzo'dan bahsetmeme gerek var mı?

Ekiza Cafe: Harika Oia manzarasında soluklanmak için ideal bir yer.
Thalami Traditional Taverna: Oia manzarasında geleneksel lezzetler tatmak isteyenlere tavsiye...

santorini gezisi,yunan adaları turu,santorinide neler yapılır,gezi blogu santorini
Thalami Taverna
Özetlemek gerekirse Santorini, gittiğim yunan adaları arasında en beğendiğim! 

14 yorum:

  1. işte benim de en çok içime oturan durumlardan biri! italya gezimiz boyunca nolur nolmaz diye bir kadeh bile sarap tadamadan, benim yerime de erman'a icirerek türkiyeye dönmek:(
    santorini'yi fotograflardan cok seviyorum. ama volkanik sebeplerle kumunun siyah olması beni oldukca itti. yani denizi olan bi yerde denize giremeden bi tatil yapmak beni bozar sanırım:)biraz düşünmem ve alternatif plaj bulmam lazım sanırım gitmeden önce:D

    YanıtlaSil
  2. yaaa resmen güzellik ötesii..

    YanıtlaSil
  3. Saganaki benim de favorim aynı zamanlarda ordaymısız sanırım:) adayı ben de cok sevdim, ayrıca bu blogunu da yeni kesfettim ve bayıldım:)

    YanıtlaSil
  4. ETS Tur'un bu turuna bu yaz bende katılmak istemiştim ama, belirlediğimiz tarih için pek geç kalmışız. Sayende Santorini' de kısa bir tur atmış oldum :)

    YanıtlaSil
  5. bir süredir hep aklımda olan santorini için beni daha da heveslendirdi bu yazı :))
    her kare muhtesem ,romantik bir tatil için olabilecek en ideal yer gibi görünüyor

    YanıtlaSil
  6. hmmm ! simdi elimde hazir Atina biletim ve bizi bekleyen yeni bir adalar turum soz konusu.. Ben daha cok populer ismi bilnen adalar disindakileri gezmeyi severim ama bu kez Santorini icin yunan arkadaslarim da bastiriyor.. Gidip romantik bir gunes batimi yapin diyorlar.. bakalim belki bi Santorini ve bir lokal ada yaparim ;) Bilgiler o nedenle cok daha anlamli benim icin.. Tesekkurler ve sarap tadimi icin uzulme yahu ! nasilsa nefis bir nedenle icilemedi ! ;)

    YanıtlaSil
  7. Geçen ay gittim. İnanılmaz keyifliydi. Bu arada ilk resimdeki kilise sanırım Dünyanın en çok resmi çekilen kilisesi olacak yakında.

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben geldim:) sanırım iki bloğunu da takibe alıcam, arasıra sen de bana misafir olursan sevinirim:) görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  9. Santorini yi cok merak ediyordum, bana guzel bir tat verdin, bakalim seneye gorebilecekmiyiz : ) O havuzlu butik otellerden gunes batimini izlemek harika olmali : )

    YanıtlaSil
  10. SLM gezi yazilarini merakla okuyorum..

    benim de seyahat blogum var.

    seyahattutkunu.blogspot.com

    Singapur a daha once gitmismiydin? Gitmediysen notlarimi okuyabilirsin...Eminim gitmek isteyeceksin..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. blogu okuduktan sonra gidip girme konusundaki fikirlerin daha da netleşti, teşekkürler!

    YanıtlaSil
  12. Fotoğraflara ve açıklayıcı yazına bayıldım.2008'de Selanik'e gitmiştim.İnşallah bir gün Santorini'ye de gitme şansım olur. Bende bloguma bekliyorum sizin kadar iyi değilim ama..
    fernoce.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  13. gitmek istediğim yerler arasında ilk sıralarda yer alıyor bu ada
    fotoğraflar ve tanıtım yazınız harika
    izleyicileriniz görünmüyor takibe alamadım
    size tavsiyem ayarlardan blog adaınıza bir harf ekleyip kaydedin izleyicileriniz gelecektir
    sonrada eski adınıza geri dönün
    sevgiler

    YanıtlaSil