21.08.2013

Rodos

Şövalyeler Sokağı
Son durağımız Rodos adasındayız. Santorini'de gece ayrılan gemimiz, sabah Rodos'a vardı. 
Rodos çok büyük bir ada. Gemimiz marinaya yanaştıktan sonra  kendimizi dışarı atar atmaz  karşımıza ilk çıkan araç kiralama yerinden 45eur'a ortalama bir araç kiraladık ve adada toplam 120km yaptık!




Rodos'da görülecek yerler;
  • Marina'nın tam karşında surlarla çevrili old town gezilmeli mutlaka.
  • Rodos kalesi
  • Şövalyeler sokağı, bence en etkileyici mekanlardan.
  • Büyük üstatlar Sarayı,
  • Adanın öteki ucundaki Lindos.
  • Osmanlı eserleri için, Sadrazam Pargalı İbrahim Paşa Camiisi ve Süleyman Camisi.
Rodos'un Old Town sokakları
Old Town Meydan
Old Town ara sokakları
Lindos, adanın öteki ucunda güzel bir plajla birleşen, beyaz küçük evlerin olduğu şirin bir yer. Çarşıları bizim tatil yerlerimizdeki çarşılara çok benziyor.

Ada'nın hiçbir yerinde otoparka para vermiyorsunuz. Hatta bu diğer yunan adaları için de geçerli.
Lindos'un dibi kum olan plajında yorgunluk atmadan merkeze dönmeyin.

Lindos sokakları
Lindos Çarşısı
Rodos Plajları,

  • Lindos'daki Lindos plajı keyifli bir plaj, tesis mevcut. Suyun sıcaklığı oldukça ideal. Rodos'da denize ne zaman girdiysem 1 saatten önce çıkmadım!
  • Ladiko Plajı;  Merkezden Lindos'a giderken yolda solunuzda kalıyor. Tabelaları dert etmeyin, anlayacağınız versiyonu da yazıyor. Bu plajda da tesis ve otopark mevcut hatta yemek için biz burayı tercih ettik. Hamburger diye adlandırdıkları bildiğiniz köfte.Ama lezzet harika. Türk olduğunuzu öğrenince inanılmaz sempatik davranıyorlar. Başlıyorlar çat pat Türkçe konuşmaya. Balıkları bile türkçe sayıyorlar. Çipurası tavsiye edilir.
  • Antony Quinn  Plajı: Rodos'un incisi! muhteşem bir denizi var. Hafif kayalı bir yer ama plajdan girebiliyorsunuz denize. Tesis mevcut. Ladiko'ya geldikten sonra yola devam edin karşınıza çıkıyor.
Ets Tur Rodos turu kapsamında 60eur karşılığında, Old Town, Lindos ve Faliraki plajına götürüyor. Faliraki plajı bildiğiniz Kumburgaz plajı. Yine tur almadan kendiniz çok daha hesaplı ve güzel bir tur düzenleyebilirsiniz.

Denizden, Lindos manzarası
Ladiko Plajı
Antony Quinn Plajı
 Rodos'da Bira içerken gözünüz  doyuyor. Esprili sunumu çok sevdik. Old Town içerisinde yemek yemek için çok fazla alternatif var.

Yunan usulu baklavayı sıcak servis ediyorlar ve porsiyon bizimkilerden çok daha büyük. Tavsiye ederim!

Biz gitmedik ama      Pizanias kyriakos fish restaurant için olumlu yorumlar okumuştum. Aklınızda bulunsun.


Yunan usulü baklava
Rodos'u, özellikle deniz için tavsiye ederim son zamanlarda hiç bu kadar fazla ve keyifle yüzdüğümü hatırlamıyorum. Deniz sıcaklığının etkisi de büyük!

10 yorum:

  1. yakin adalar hep beni bir durdurdu.. Rodos da bunlardan biri ama denizini giden herkes soyluyor ! Sanirim Ege de kotu denizi olan tek bir ada olamaz bu da ayri ama yine de cok cok ayri guzellige sahip olanlar var akilda kalan.. ;) Rodos icin planim ne zaman gerceklesir bilmem ama ben sessiz sakin dinlenceli bir tatil icin yine Ekim planimi unique adalardan birkacinda kullanmaya karar verdim.. Sanirim yunan vatandasi olurum yakinda.. :))) x

    YanıtlaSil
  2. oncelikle gezmeyi cok seven biri olarak bayilirim seyahat bloglarini seninkide en sevdiklerimden sade anlatisin is yaninda bonusu :) Yunan adalari listemin pek baslarinda olmasa da suan kesinlikle gorulecek yerlerden birisi olduguna inaniyorum gidersem blogun benim en guzel rehberim olacak emin ol <333

    YanıtlaSil
  3. Rodos da listemde, hem Osmanli tarihi icin hem de guzel plajlarindan, sanirim bir mavi yoculukta ugranacak turden bir ada : )

    YanıtlaSil
  4. merhaba bloğunu okumak istiyorum fakat arşivi göremedim eski yazılardan başlayarak okumak istiyorum bloğa arşiv yerleştirirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Bloğunu çok beğendim. Rodos bana bir saat uzaklıkta 2008 de bulundum;fakat gidip bir kaç akşam kalıp on iki adaları da gezmek istiyorum Bize de buyrun.http://dnyaninetrafinda180gn.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,

    Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Çok sevgiler.. http://mommyslifetime.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Zevkle okunacak bir blog oluşturmuşsunuz tebrik ederim.Yunan usulü baklava güzel değil bence. Görüntüsünden karar kıldım.

    YanıtlaSil
  8. Düşündüğüm tatil planları arasında Toronto ve Rodos arasında gidip gelmekte idim ama sizin keyifli yazınızı ve paylaştığınız resimleri görünce. Dedim ki Rodos'u daha ön plana almalıyım sağolun :))

    YanıtlaSil
  9. En kısa zamanda gitmek istediğim yerlerden biri. Paylaşımınızı merakla okudum. Tavsiyeleriniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, ben eşimin işinden dolayı bir süredir Fildişi Sahilllerinde yaşıyorum. Bloğumda gezi notlarımı, fotoğrafları vs. paylaşıyorum. Bloğumu ziyaret ederseniz çok sevinirim... http://bazaarafrica.blogspot.com/
    Blog yazma konusunda henüz çok acemiyim. Ama zamanla öğreneceğim inşallah... Sevgiler...

    YanıtlaSil