1.04.2013

Cenevre

Old Town
İsviçre üzerinden Fransa Alplerine gidince , Cenevre'yi görmemek olmaz dedik daha doğrusu bunu daha çok ben istedim çünkü eşim buraya iş için sık sık geldiğinden ona pek cazip gelmedi. Doğrusunu söylemek gerekirse turistik bir yer pek sayılmaz.
Daha uçak Cenevre üzerindeyken nüfusun ne kadar az olduğunu fark ediyorsunuz. Havaalanında in cin top oynuyor.





Cenevre gölü ve Jet'd eau fıskiyesi
Ulaşım

Havaalanında "information desk" bile yardımcı olma konusunda biraz sıkıntılı, insanlar suratsız. En iyisi kendi işinizi kendiniz görün. Merkeze isterseniz taksiyle 20dk da varabilir veya  Aéroport - Rive 10 ' otobüsüne binip  Rué du Rhoné'da inebilirsiniz.

Old Town

Cenevre'de Neler yapılır?
  • Avrupa'nın 2. en büyük tatlı su gölü olan Cenevre Gölü ve üzerindeki Avrupa'nın en büyük fıskiyesi "Jet d'Eau" buranın tipik turistik noktalardan.
  • Old Town ise Cenevre'nin o ciddi buram buram iş merkezi kokan sokaklarının aksine, turistleri kendisine çeken klasik avrupa sokak ve yapılarıyla şirin bir yer.

Alışveriş


Bu konuda hafife alınmaması gereken bir yer. Dünyanın en önemli bankaları ve dünya zenginlerinin paralarını güvenle yatırdığı bankalar caddesi etrafında hemen hemen bir çok lüks markayı görebilirsiniz.

Saat ve mücevher konusunda adım başı büyük markalara rastlamak mümkün.
Saat fiyatları TR'ye hesapla uygun ama markalar büyük olunca uygun kelimesi tartışılır o ayrı :)
Christian Louboutin, Jimmy Choo, Stella Mccartney, Celine, Ysl ve Dior için doğru adres Rue du Rhoné!
Rue du Rhoné'nun hemen arka paralelinde ise hesaplı markaları bulmanız mümkün.
Bongenie ise Cenevre'deki çok katlı lüks giyim mağazası.


Yemek
İsviçre mutfağından föndü ve çikolata'yı söylememe gerek yok sanırım. Ama yok ben biraz alışkın olduğum bir tat istiyorum derseniz, Rue du Molard'ın köşesindeki Molino'nun pizzalarını öneririm.




6 yorum:

  1. Bütün fotolarda öyle az insan görünüyorki nüfusun ne kadar az olduğu belli :)

    YanıtlaSil
  2. hakkaten bi şaşırdım fotograflara bakınca. sanki bi kasabaymış gibi görünüyo:D ama olsun, iyi etmişsin gidip görmekle. en azından aklında kalmaz artık:) ben gitmişken depolayabildigim kadar cikolata depolardım bi çantaya bütün paramı yatıracagıma heeheh :P

    YanıtlaSil
  3. zenginlikten olen bir yer olmakla birlikte neden bukadar ıssız dıye dusunduren bır yer oldu benım ıcın :)

    YanıtlaSil
  4. bence oralara kadar gidince görmeden gelmek olmazdı, çok iyi yapmışsınız, hakikatten ne boş sokaklar.

    YanıtlaSil
  5. sakin bir yer belliki.huzurlu görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. Cidden ne kadar az insan var sokaklarda. Yazin farklidir herhalde, ben Isvicre yi gormek istiyorum bir ara : )

    YanıtlaSil