18.12.2012

Milano

Duomo Meydanı

Bir cuma sabahı gittiğim ve pazar akşam üstü döndüğüm Milano'da haftasonu kaçamağım için meğer ne idealmiş 3  gün kalmak.



Thy'nin tarifeli seferiyle Malpensa havaalanına vardıktan sonra Duomo'da otelimize varmak için havaalanındaki "Malpensa Express" trenine bindik.ücret, 16,5 eur. Cadorna'da inip metro'ya binerek yaklaşık toplamda 1,15-1,30 saat arasında otelimizde olduk.

Otelimiz Hotel De La Villa, duomo meydanın hemen arkasındaki sokaktaydı. İnanılmaz merkezi bu yerde kalmanızı şiddetle öneririm. Hem kahvaltısı başarılı hem de odamız tertemizdi.
Galleria Vittorio Emanuele
Navigli Bölgesi
Milano'da neler yapılır?
  1. Duomo Katedralini gezebilir çatısından Milano manzarasının keyfini çıkartabilirsiniz. Bu katedral Avrupa'nın 4. büyük katedrali. İçerisi büyüleyici.
  2. Galleria Vittorio Emanuele pasajı beni fotoğraflarından daha çok etkiledi. Çok daha görkemli ve gösterişli.
  3. Santa Maria Delle Grazia kilisesinde Leonardo da Vinci'nin meşhur eseri "Son Akşam Yemeği" tablosunu görebilirsiniz. Not: Bu tabloyu görmek çok istiyordum ancak önceden hatta 1 hafta öncesinden rezervasyon yaptırmak gerekiyormuş aklınızda bulunsun.
  4. La Scala Operası: Yine çok gitmek istediğim ve gidemediğim bir yer. Milano'ya bir daha ki geliş sebebim bu yüzden olacak. Not: Emanuele pasajında La Scala'da etkinlik olduğunda canlı yayın olarak pasajın içerisine yayın yapıyorlar. Tam olarak La Scala tadını vermese bile yine de operayı bir nebze izlemek keyif vericiydi.
  5. Navigli Bölgesi: Bu bölgede, restaurantlar, antikacılar ve nehrin keyfini çıkartıyorsunuz.
Santa Maria Grazia Kilisesi
Duomo Katedrali

Nerede Yenir?

Obika:La Rinescenta'nın içerisindeki Obika'da mozzarella yemenizi tavsiye ederim. Kanyon'daki lezzetinden farklı.Duomo manzarası eşliğinde mozzarella yemenin keyfini çıkartırsınız.
Obika'da mozarella

Corso Como 10 Cafe: Garibaldi bölgesindeki lüks giyim markalarını bir araya getiren Corso como mağazasının girişi size bir şey ifade etmeyebilir ama içeriye girince buranın italyanların gizli mekanı olduğunu anlayacaksınız. Makarnaları tavsiye!
Corso Como 10 
Cafe Trussardi: Bir italyan olsam sanırım burasının benim en favori mekanım olur ambiyansından ötürü. Scala operası manzarılı bu mekanda bistro, bar ve restaurant bölümü bulunmakta. Biz camlı bölümü olan bistro kısmında oturduk. Yemek olarak  Milan usülü bıldırcınlı risottosunu öneririm.Lombarda şarapları ise tercihiniz olsun.

Luini , Kapalı pide şeklinde  önünde uzun kuyruklar olan bu bölgenin atıştırmalığının ismi. Duomo'nun arka sokağında La Rinescenta mağazanın biraz ilerisinde görmemeniz mümkün değil.

Dolce & Gabbana, mağazasının hemen yanında bar martini de martini içmeyi unutmayın.

California Bakery: Navigli bölgesine gideceklerin mutlaka soluklanması gereken bir yer.Corso di porta Ticinese'ye giderken sağdaki meydanda. İçerideki tatlıları görünce kendinize hakim olmakta zorlanacaksınız benden söylemesi.Cupcake'leri tavsiye.

Cafe Gucci: Hem soluklanıp hem de gelip geçene bakmak istiyorsanız Vittorio Emanuele pasajındaki Gucci'nin içerisindeki bu cafe tam sizlik.

Alışveriş Rotası

Milano'yu boşuna modanın başkent şehirleri arasında göstermiyorlar! 5 pradayı aynı şehirde 3 sokak mesafeyle görmek nasip olmaz.


  1. Via Monte Napoleone caddesi uzun bir alışveriş caddesi.
  2. Via Della Spiga
  3. Via Manzoni
  4. Via Sant'Andrea  alışveriş caddesi
  5. Corso Buenos Aires
  6. Piazza Del Carmine 
  7. Corso Venecia 
  8. Corso di Porta Ticinese - American apparel ve vintage mağazalar bulunmakta.
  9. Corso Como 10 ve La Rinescenta mağazalarında da lüks giyim markalarını bulabilirsiniz.

16 yorum:

  1. Ben Milano'ya gittiğimde hiç beğenmemiştim, klasik bi şehir gibi gelmişti, yine öyle ama postundan sonra bidaha gidip gezmek istedim!!!

    YanıtlaSil
  2. Nilufercim, ne guzel anlatmissin, Milano ya gitme istegim artti yine. Yillar evvel bir sure yasadim orada, turist olarak gidince cok daha keyifli bir sehir. Aperitivo kulturunu, alisveris seceneklerini, guzel cafelerini ozluyorum arada. Ilk firsatta bir kacamak ayarlamaya calisicam, ve gidersem tavsiyelerine tekrar bakicam, bazilari bana yeni : )

    YanıtlaSil
  3. Milano'yu gerçekten çok güzel anlatmışsınız. http://www.uzakrota.com sitemede beklerim.

    YanıtlaSil
  4. Milano'yu çok beğeniyorum. İleride tekrar ziyaret edicem.

    YanıtlaSil
  5. Milano, such a great place to be
    LVE
    x the cookies
    samecookiesdifferent.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. cok begendımmmm gercekten..zaten avrupanın her yerı farklı bır hava yasatıyor bıze..keza suan favorım barca ama ayy yok karar veremedım:)) belkıca cok guzel ama barca sahane..mılan ıse yılbası uzerı nasıl sahane ısıldıyor

    YanıtlaSil
  7. oh dear this is so good.

    YanıtlaSil
  8. hi!
    unfortunately I've to delate my old blog hip&chips!
    help me to refind all my followers!

    www.seleneoverthepond.blogspot.com is the new one!

    you can follow me also on facebook @ seleneoverthepond
    and instagram @ hipandchips

    love

    YanıtlaSil
  9. sorsan herkes roma der ama italyanın ve dünyanın en güzel şehri..

    YanıtlaSil
  10. çookk hoş bi blog çok keyifli!!!! :)))

    bengisular.blogpost.com'a da beklerim.

    Öpücükler :*

    YanıtlaSil
  11. Blogunuzu cok begendim. Bunu da 'MILANO' başlığı altında belirtmek istedim.
    Uzun yillar once Milano'da kalmistim hatta kizima orada hamile kaldigim icin benim icin ozel bir yeri vardir Milano'nun. Keyifle takip edicegim yazilarinizi. Mutlu haftasonlari

    YanıtlaSil
  12. Nice arastirmasi icin geldim ne de guzel Milano gezini okudum bir cirpida.. Milano cidden benim sehrim.. Kac kere gittigimi hatirlamiyorum ama asla bikmadim.. :) Cok keyifli bir gezi olmus.. Bir daha como ve villa deste ile desteklersin bu ziyareti.. nefis olur emin ol ! :)

    YanıtlaSil
  13. bende Milano'ya gidiyorum bu hafta. çok güzel yazmışsınız. tavsiyelerinizden faydalanacağım. benim sitemede beklerim www.trendiye.com

    YanıtlaSil
  14. Cok guzel bir paylasim olmus. Bende Milanoyu buyuk ihtimal haftaya goricem. Benim bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
  15. ne güzel bir yazı..aperitivo alabileceğimiz bir önerinizx var mı? teşekkürler

    YanıtlaSil