25.11.2012

Barcelona'da Yeme- icme



Barcelona'ya sadece enfes tapaslar yemek bile için gidilir. Burada en çok neyi sevdin diye sorarsanız bir yapıdan çok yemekler ve kültürü etkiledi beni.
Tabii yemek derken deniz ürünleri seven birisi olmalısınız çünkü burada çoğu şey deniz ürünlü. Ee okyanusa kıyısı olan bir ülkenin deniz ürünleri açısından ne kadar zengin olduğunu anlatmaya lüzum yok.
Catalan sofralarında deniz ürününün yanında domates ve sarımsak eksik olamayan 2li, bir de ekmek var tabii. Aperitif olarak bir bütün domates ve sarımsak sofranıza bırakırlarsa şaşırmayın.

Paella: Risotto'nun İspanyol versiyonu daha iri taneli daha iri deniz mahsullüsü.
Tapaslar:Kalamar, Jumbo karides, midye  ve patatesli ahtapotu şiddetle öneririm.
Patatas Brava: Bizdeki patates tava gibi daha iri doğranmış.Üzerindeki domates sos enfes.Patates diyip geçmeyin o bile harika.
Istakoz ve Böcek için hem hesaplı hem de ideal bir yer burası özellikle Villa Olimpia bölgesini öneririm. Bir çok balıkçı yan yana sıralanmış.
Cava ise şampanya benzeri lokal bir içkileri. İçimi Sangria göre daha rahat. Sangria'yı ben pek sevmedim biraz sert ama  lokal bir içki olduğundan tadına bakılmalı. Katalan şarapları pek meşhurdur. İçimi rahat, yumuşak şaraplardan hoşlanıyorsanız tavsiyem Esmeralda.

En iyi tapas: La Cantonada -El Born gölgesinde.Fiyatlar makul. Diğeri Cal Pep - El Born bölgesinde.
En iyi Paella: 7 portes aynı zamanda burada piyano ile canlı müzik'de var. Kutlama yemekleri için ideal, şık bir mekan. Fiyatlar ortalamanın üzerinde.

Cava
Villa Olympia'da böcek
Patatesli Ahtapot
Paella
Sangria
El Cantonada
El Born gölgesinde  bir  mekan



7 portes restaurantta enfes mantar aperitifi
Krem karamel-7 portes

4 yorum:

  1. yemekler nefis görünüyor, Barcelona gidilecekler listemde de bakalım ne zaman :) bu arada header'ını değiştirmişsin, süper olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. 7 Portes kulaga cok tanidik geldi, ilk gittigimiz seneler gitmis olabiliriz, gitmediysek de gitmeliyiz : ) Barcelona daki deniz urunleri ziyafetlerimizi ozledim, patatesli ahtapota bayilirim : ) Bocegi yemesi zor geliyor bana.

    YanıtlaSil
  3. en sevdıgım bu yerde cok sevgııdm bırını gormek ne guzel...paella sevdımmı sevdım ama yemeklerını gectım ben sehre bıtım:)

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraflar inanılmaz lezzetli görünüyor :) Bu arada yazın Barselona'ya gidenlerin mutlaka Mallorca'ya da gidip deniz-kum-güneş tatili yapmasını tavsiye ederim.
    www.travel-spree.blogspot.com

    YanıtlaSil