29.05.2012

Ürgüp, Göreme, Uçhisar

kapadokya  balon deneyimi







Günlerden çarşamba, Kapadokya tatilime sadece1 gün kalmış heyecan dorukta! O da ne? feci bir baş dönmesi başladı durduk yere. Tansiyon olarak şüphelendiğim çılgın baş dönmelerinin sebebi iç kulaktan çıktı. Nitekim doktorumunda tavsiyelerine uyarak döne döne gittim Kapadokya'lara. Ne gördüm ? Ne yedim? Ne gezdim ?hak getire. Son fotoğraf biraz olsun iyileşince çekildiğim bir karecik. Suratım annemin tabiriyle sirke satıyor.

Genel olarak,
 Kapadokya beklentilerimin  üzerinde çıktı. Nedir çıtayı yükselten derseniz öncelikle klasik bir Anadolu kasabası bekliyordum, Ege ve Akdeniz  bölgesine oranla daha postmodern olabilirdi fikrimce. Hayır, burası tamamen turistik ve gelişmiş bir yer (turistik açıdan).Ayrıca  özüne sadık kalmış bir yer. İstanbul'da canavarlaşan insanlardan burada eser yok herkes bir pamuk bir yardımsever. Klasik Anadolu insanı.
Kapadokya'ya aracımızla İstanbul'dan yaklaşık 7 saatte vardık. Size tavsiyem Ürgüp -Göreme tarafına gitmeden önce güzergahınızı Tuz gölü tarafından yapın ve hem heybetli Hasan Dağını hem de Ihlara vadisini görmüş olun. Sonra 70km yol yapmak zorunda kalırsınız.
Biz turla gitmedik neden? Çünkü cümbür cemaat gezinme fikri bana daral getirtir. Nitekim oraya gittiğimde bana baş dönmelerimden sonra fenalık getiren şeylerin başını tur otobüsleri çekti.
Konaklama,
Ürgüp-Göreme ve Uçhisar konaklama için alternatif yerlerden. Uçhisar biraz küçük ama Ürgüp ve Göreme konaklamak ve akşamları keyif yapmak için birebir. Biz Göreme'de Flintstone otel'inde kaldık. Mağara konseptli odalarda kalmak burada pek bir makbul. Otelimiz oldukça merkeziydi bu açıdan da ok ama benim gibi kahvaltı insanıysanız sizi etkiyelen lezzetleri bulamazsınız buarada.
Balon Turu,
Balon turu yapmadık. Döne döne uçma fikri bana pek cazip gelmedi. Ama sabahın erken saatlerinde pijama üstümüzde balonları izlemeye gitmedik değil. Doğrusu biraz cesaret istiyor çünkü çok devasal ve aynı oranda güvensiz gibi geliyor insana. Bu arada turlar için 250eurlar fln uçuşuyor havalarda. Ucuz olanı da var ama o güzelliklerin üzerinden değil çıplak tepelerin üzerinde uçuyor. Herşey parasıyla tabii..

TrendyBavul önerisi;
  • Ürgüp'de şarap almayı unutmayın. Elma ve frenk üzümü şarabını tadın!
  • Mağaralarda toto toto yürümenin keyfini çıkartın. Gerçekten çok enteresan o yer altı şehirleri...
  • Kızılırmak kenarında gözleme yemeden dönmeyin. Kızılırmak gondollarını seyrederek tabii.
  • Şehri en güzel Uçhisar kalesinden seyredersiniz. Çıkmak kolay, korkmayın.
  • Balkon Restaurant, testi kebabı için tavsiye edeceğim bir adres.
  • Vaktiniz olursa Avanoz'a gidin ve dönünce bana da anlatın:)








Uçhisar
kızılırmak gezisi, kızılırmak fotoğrafı
Kızılırmak
kapadokya yer altı şehri

Ürgüp'de bir şarap mahseni ve dükkanı
Meşhur Kapadokya Şarapları- Ürgüp

uçhisar kalesi manzarası kapadokya
Uçhisar kalesi manzarası




21 yorum:

  1. Ben burayı çok seviyorum! Ne kadar özlediğimi fotograflara bakarken anladım

    YanıtlaSil
  2. I want there to be!Great pictures!!!What camera is it?

    http://lo-ve-peace.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Geçen sene yılbaşında tam olarak fotoğrafını koyduğun yerlerdeydik, görünce mutlu oldum, o günlere geri döndüm :)

    YanıtlaSil
  4. bende gittim buraya nazar boncuklu ağaçla birlikte eşimle fotomuz bile var:) Bende bloğuma beklerim. www.bakbuharika.blogspot.com

    Bak bu harika artık facebookta, beklerim

    http://www.facebook.com/pages/BaK-Bu-HaRiKa-DeKoRaSyOn/447201555298044

    YanıtlaSil
  5. woooowwww!!
    You´re sooooo lucky you can travell a lot!
    Pictures are soo beautiful!

    Hope you visit our blog, maybe we can follow each other!
    xoxo from spaaaaaaainnn

    Esther.

    http://beatthelimit.blogspot.com.es/
    http://beatthelimit.blogspot.com.es/

    YanıtlaSil
  6. WOW!!! Interesting and beautiful photos!!!:)

    YanıtlaSil
  7. Cute! If you have a minute, please check out my blog and follow me if you haven't yet. I'll appreciate it so much! Thanks!

    Blow A Rainbow

    YanıtlaSil
  8. 'Reached approximately 7 hours from Istanbul to Cappadocia on our. My advice to you by The Salt Lake Urgup-Goreme side of your route before you go and be seen and Ihlara Valley and the majestic mountain of Hasan. Then you will have to make the 70km route.'

    A very good visual blog with photos. Also, I have thought for many years that alcoholic beverage bottles are often quite artistic looking.

    Russ, BC, Canada

    YanıtlaSil
  9. O-M-G...I am so glad I find your blog. I guess we are both travel addict!!! You have been to many places! You post caught my eye with the hot air balloon. I am going to a hot air balloon festival this weekend and will ride a hot air balloon with 150 other balloon. I am so excited and is very excited to see this post too. Your photos is amazing!!! need to come back from time to time.

    BTW, I am so many european friend are also travel addict too....:P

    Cheers;)

    EDGYMIX-TRAVEL FOR FASHION

    YanıtlaSil
  10. aaaa benim memlekete gitmişsin hiç söylemiyosun kuzum :) bak ben avanosluyum, sana bol bol anlatırım istersen :))

    YanıtlaSil
  11. wow amaizing blog dear!!
    following now ! :D

    YanıtlaSil
  12. great photos! :)
    xx the cookies
    share the feeling
    visit <3
    samecookiesdifferent.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Love the photos
    Your blog is great too, going back to check out past posts now!
    Would you like to follow each other on GFC??

    Kendra
    xx

    www.stoleninspiration.com

    Ohhh by the way we have a great giveaway on at the moment!

    YanıtlaSil
  14. Wow! Beautiful post! I love your blog!!!
    Would really appreciate if you visit my blog:)
    www.laborsadimarypoppins.blogspot.it

    YanıtlaSil
  15. Harika gorunuyor urgup! Bizde ailemle niyet etmistik bu yil.. ama bir turlu gidememistik.. insallah bende gelecek yaz gitmeyi dusunuyorum! Harika fotograflar!

    http://honeychickk.blogspot.nl/

    YanıtlaSil
  16. Hello, how are you?
    I love your blog, I always visit now.
    I invite you to visit my FAN PAGE on facebook : http://www.facebook.com/couturetrend1
    And also visit my blog, you'll love it. In addition to the fashion world, we will cover various topics such as: the beauty, the architecture, the decor, pop culture, travel, places, people and food.
    BLOG : http://couturetrend.blogspot.it/

    I hope your visit!

    kisses

    YanıtlaSil
  17. amazing photos,follow you,hope you can follow me :D

    http://fashionandthecity-ilda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. beatiful balons! amazing pictures!

    YanıtlaSil
  19. Ben Kasım ayında gittiğim için hava çok soğuktu çok gezemedik, yürüyemedik ama Kapadokya gerçekten görülmeye değer.
    Fotoğrafların da çok güzel (:

    shelikestravelling.blogspot.com

    YanıtlaSil