11.11.2011

Paris Notları 1





Paris'e gitme fikri aklımda yerleşik değildi. Nezaman Pegasus'un kampanyasını gördüm ozaman gaza gelip aldım biletleri ta 6 ay öncesinden.

Genel Olarak;
 Paris Avrupa'nın metropolitan şehirlerinden biri ama izlenimlerim sonunda Londra kadar hareketli ve metropolitan bir şehir gibi gelmedi bana.  Paris tarihi bir yer ama Roma kadar da tarihi değil.

Paris bilinçli bir şehirleşme mantığı ile kurulmuş düzenli, elit bir şehir.Yaşamanın işkenceye pek dönüşmediği bir yer. Sanat galerisi, tarihi müze gezmekten hoşlanıyorsanız mutlaka gidip görmelisiniz. Ve bu bilinçle gidiyorsanız 1 hafta kalmalısınız aksi halde yetmiyor.

Konaklama;
Orly havaalanından Antony'de aktarma ile Latin Quarter bölgesindeki otelimize valizlerle 35-40dk. vardık.Otel seçiminde göz önünde bulundurmanız gereken tek etken metroya olan uzaklığı olmalı. Metro ağı çok geniş olduğundan merkeze olan mesafenin pek bir önemi yok.

Paris'i Gezmek;
Akşam üstü vardığımızdan gezimize Sienne Nehri boyunca yürüyerek başladık. St Germain'nin gecelerinin övgüsünü çok duymuştuk.Rotamızı oraya çevirdik ama tam bir hayal kırıklığı! İn cin top oynuyordu.Paris'de geceleri pek hareket olmuyor. Hareketli bölge için Champs Elysées ve Les Halles bölgesine gidebilirsiniz.
  Ertesi gün gezimize Rodin'nin müzesiyle başladık. Muhteşem heykeller ve kurumuş yapraklarla Rodin'nin evinde gezinmek güzel bir duygu.
  Ardından Opera Bölgesine giderek Barok tarzı şaşa ve gösterişiyle ünlü Opera binasını gezdik. Kraliyetin gösteriş uğruna servet harcadığı bir yer. Hemen mevcut opera programına baktık ama modern bale gösterisi izleme fikrini  ambiansa uyumlu bulmadık.

Paris'de Alışveriş;

  • Saint Germain bir alternatif. Genellikle lüks markalar bulunmakta. American Apparel'a bakmayı unutmayın.
  • Les Halles'deki   Halles alışveriş merkezinde hesaplı markalar bulmanız mümkün. New Look'un mağazası bulunmakta.
  • Rue de Rivolli H&M gibi hesaplı mağazalar var.
  • Champs Elysees ve Saint Honour caddelerinde lüks mağazaların bölgesi.

Isabel Marant ve Zadig & Voltaire mağazasına göz atmayı unutmayın.




Rodin Müzesi




Opera binası


6 yorum:

  1. oy oy oy o ne biçim opera binası öyle yawww

    YanıtlaSil
  2. paris gezilip görülecek sehirler listesine alindi, bayildim ben fotolara..

    YanıtlaSil
  3. Son zamanlardaki paris hayranlığım bu posttaki muhteşem görseller ile daha da arttı canım :) ne kadar etkileyici o sokaklar, seine nehri ve opera binası...Gidince de 1 haftadan az kalmamak lazım yoksa bu güzelliği sindiremeden yarım bırakıp dönmek gerekir, o zaman da içimde kalır benim :)

    YanıtlaSil
  4. kendimi Seine nehri kıyısında gün batımını izlerken hayal ettim birden.... harika olur :) paris gerçekten çok güzel hele o opera binası beni benden aldı bu güzel gezi yazısı için çok teşekkürler bayıldım...:))

    YanıtlaSil
  5. merhabalar. gezdıgınız yerlere baktım,bir suru yere gıtmıssınız ama bunların arasında birturlu benim petersburg'umu goremedim((
    mutlaka burayıda gezip gormelisiniz:)
    iyi gezmeler....

    YanıtlaSil