5.10.2011

Roma





Roma'ya Thy'nin tarifeli uçağıyla yaklaşık 3-3,5 saat süren 2010 yılı Kurban Bayramında gitmiştik.


Konaklama;
Roma Termini'de Hotel La Flavia'da konakladık. Roma Termini gelende otellerin bulunduğu bir bölge konaklama için ideal bir yer ama konakladığımız otel  son derece ortama bir yer. Ne yazıkki Avrupa'da konaklama pahalı!
Roma'yı gezmek;
Termini'den yürüyerek İspanyol Merdivenlerine ulaştık. Yukarıdaki foto tatilimizin başlangıç noktasından.
Roma'da turist olmak demek; çok yürümek ve bol bol tarihi eser dolaşmak demek. Burası adeta bir açık hava müzesi.


İspanyol merdivenlerinden yürüyerek aşk çeşmesine varıyorsunuz. Sonrasında Via Del Corso caddesinden gitmek istediğiniz bir çok istikamete varabilirsiniz.

Alışveriş;
Via del Corso aynı zamanda bir alışveriş  caddesi. Üzerinde İtalyan markası Fornarina'ya rastlamanız mümkün ama fiyatlar TR'den farksız.
Eğer ki lüks markaları görmek istiyorsanız ozmn İspanyol  Merdivenleri'nin bulunduğu bölgedeki Piazza Di Spagna'ya  gitmeniz. Armani, İtalya'da TR'ye göre daha ucuz olan markalardan. Göz atın derim!Güneş gözlüğü ve kozmetik ürünlerde TR'ye oranla uygun.

İtalyanlar da aynı Türkler gibi çok sıcakkanlı insanlar. Yolda kızlara laf atan erkeklere rastlamak mümkün.

Bizdeki gösterişli araba merakı Roma'da yok. Buarada park sıkıntısı yüzünden scooter motorlar ve küçük arabalar tercih.

 Piazza Venezia


Burası Roma Forumu.


Roma'da beni etkileyen yapı hiç kuşkusuz Collesium...


Burasıda Piazza Navona. Hani şu geçenlerde heykele zarar vermişti birisi hatırlarsanız.İtalyanca'da Piazza meydan demek. Buarada adım başı bir meydan var etrafları cafelerle çevrilmiş.Mola için birebir.

 Yaklaşık 3 gece kaldığımız gezimizi Pantheon ile sonlandırdık. 7. yüzyıldan kalma bir Kilise. Son derece iyi korunmuş, Roma'nın en eski kubbeli binasıdır.

Aşk Çeşmesi de İspanyol Merdivenleri de gece çok daha güzel görünüyor.
Aşk çeşmesine Para atmayı unutmayın!.

ispanyol merdivenleri
Vatikan;
Dünya'nın nüfus ve yüzölçümü açısından en küçük ülkesi,Katolik merkezinin yönetim yeri.
Buraya gitmeden önce bu denli  etkileneceğimi tahmin etmezdim. San Pietro Katedrali inanılmaz büyük bir yapı. Heykeller, tavan işlemeleri ve Michelangelo'nun heykeli gerçek bir sanat işi.
Bu yukarıdaki fotoğraf karesini alabilmek için iğne deliği gibi bir kulenin milyon basamaklarını tırmanmanız gerekiyor. Değer mi?? Bu fotoğraf karesine değer!



Bunlarda Papa'ların mumyaları. Çok etkileyiciydi.

Roma'da beğendiğim diğer bir nokta bu Vatikan askerlerinin  Michelangelo'nun tasarladığı kıyafetleri.
Bir kaç sezondur moda olan renklerden oluşuyor. Ee sadece tarih değil tekerrürden ibaret olan!

8 yorum:

  1. bayıldım ben bu resimlere.ben de romaya gitmek istiyorum,ben de ben de..

    YanıtlaSil
  2. wow amazing photos - i love Roma :-))

    YanıtlaSil
  3. You're so lucky to visit Rome! It's such a historical place! xoxoxoo

    YanıtlaSil
  4. Cidden ilk resim tam dedigin gibi, bos bulmak cok zor merdivenleri, sabah cok erken vakitti sanirim. Cok guzel gezmis ve anlatmissin. Benim de senin ilk pozundaki gibi Eyewitness guide larimla bazi sehirlerden resimlerim var : ) Vatikan in tepesine biz de cikmistik, ah o merdivenler ama degiyor cidden : )

    YanıtlaSil
  5. bir kaç gün sonra italya'ya gideceğim bir aksilik olmazsa bu post çok yararlı olmuş ama bir de nerede ne yenir kısmı olsa eksiksiz olacakmış :)

    sevgiler..
    http://rosaygrismoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. bİR KEZ GİDİLDİ Mİ TEKRAR BANA GEL DİYEN ŞEHİRDİR ROMA
    YÜREĞİNİZE SAĞLIK...

    YanıtlaSil