25.09.2011

Prag Gezi Notları 1









Prag gezimi 2007 yılında yapmıştım. Size güncel bir bilgi vermek için çok taze bir post olamayacak belki ama fotoğraflarla az  da olsa aklınızda canlanmasını isterim...

Genel Olarak;
Prag için 3 gece yeterlidir. Şehir Avrupa şehirlerine göre daha uygun. Tüm şehri yürüyerek rahatlıkla gezebilirsiniz.

Prag'da gezip görülecek yerler;
 Bu yukarıdaki fotoğraf, meşhur Astronomik saat kulesinden. Rivayete göre bunu inşa eden sanatçı kör edilmiş ki bir daha yapmasın diye. Ürkmeyin. Prag'da torture Museum ( işkence aletlerinin sergilendiği müze) adım başı var:) Diğer bir şey ; bu saatte, her saat başı İsa'nın 7 havarileri çıkıyor bir kaç dez döndükten sonra komik bir sesle içeri giriyorlar... Genelde Turistlerin ilgisini çekiyor. Buarası aynı zamanda büyük bir meydana açılıyor.

Bu da Tom Cruise'un Görevimiz Tehlike film'inde koştuğu meşhur merdivenler. Bu merdivenler Prag Sarayına götürüyor sizi ve buradan şehri kuş bakışı izleyebiliyorsunuz.

Bu fotoğraflar yine şehrin diğer bir göz alıcı noktası Charles Köprüsünden.. Burada adım başı heykel var hatta Osmanlı'nın Viyana Kapılarına dayanmasından korkmuş olacaklar ki Osmanlı'ya atıfta bulunan heykelleri bile mevcut! Bu insanlar bu dokundukları heykellerin uğur getirdiğine inanıyor.



Yolda sizden yardım isteyenlerin yardımlarını geri çevirmeyin :P


Aziz Vitus Kilisesinden Charles Köprüsü...

Ahhh biz Türkler her yerde sıcakkanlığımızı gösteriyoruz :)

Dans eden ev

Bu da kominizm'in insanı nasıl yiyiğ bitirdiğini gösteren bir çalışma...Kominizm demişken ülkenin yakın zamana kadar kominizm şekilde yönetilmesinden ötürü hizmet sektöründeki insanlar inanılmaz kabalar!

John Lennon Duvarı

6 yorum:

  1. evlenince bir kış günü Praga gitmek listemizde bizim de:)ben sevimli buldum şehri.paylaşım için teşekkürler tatlım,xoxo

    YanıtlaSil
  2. görmek istediğim bir yer çok güzel fotolar canımcım;) http://editorist1783.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Prag'a iki kere gittim, tekrar gidebilirim :) Ünlü içkisi Becherovka'dan içmeden dönmeyin.. haa içi böcekli Absinthe şişeleri görülmeye değer, içmeyin ama bi nevi zehir :)

    http://www.gelinyolu.blogspot.com/
    http://www.gelinyolu.org

    YanıtlaSil
  4. Hi!
    I've just came up to you blog... probably you are interested in my $100 giftcard giveaway :)


    http://www.mycherrygum.com/2011/09/michael-kors-100-shopbop-gift-card.html

    xx

    YanıtlaSil
  5. Prag postlarina da baktim hemen, kismetse kasim ayinda da Prag gezisi olacak, yine esimin is gezisine katilicam, biletleri almak istiyoruz haftaya. Insallah hava cok soguk olmaz rahat gezerim. Cok hos detaylar yakalamissin : )

    YanıtlaSil
  6. Prag yazının okudum, teşekkürler. izleyicin oldum, benim blogum http://missinem.blogspot.com/

    sevgiler...

    YanıtlaSil